DAGENS DIKTER

16 Feb

Idag bjuder jag på ett par dikter, en gammal och en ny (eller nåja, skriven förra hösten i alla fall). Orsaken till detta är att min snubbe en dag sa att han gärna ville tonsätta dem, och jag tycker att resultatet blev väldigt lyckat! Dikten Rädd är alltså skriven i höstas och handlar om existensiell rädsla i samband med graviditeten. Att det är det kommande barnets far som gjort musiken ger det en extra dimension. Den andra dikten Bakslagseld verkar möjligen lite mindre vuxen och det beror i så fall på att den är skriven mycket tidigare i mitt liv, strax efter 20-strecket. Den handlar om hämdlystnad/hat. Jag hade nyligen gått en svetskurs vilket också märks i texten ;).

ps. Skulle gärna lägga ut dikterna på min Myspacesida också. Men tyvärr förstår jag inte hur man lägger dit en musikspelare när man inte har en artistsida. Är det någon av er läsare som vet detta och är lite mindre datatekniskt obegåvad än jag, så är jag mycket tacksam för tips.

Tips från Konfliktportalen: apropå händelserna när Dagens Konflikt-skribenten Jesper Nilsson dokumenterade polisövergrepp häromdagen skriver Andrea Doria om När lagen blir ett vapen bland andra, Camp Kent är ny blogg på portalen, Herman kommenterar på Dagens Konflikt Jesper-affären i Vad handlar gategate om? kolla också in kommentarsfältet där det blivit debatt om det ständigt lika viktiga klassbegreppet, Den udda vinkeln funderar på tillvaron i det mogna kapitalistiska samhället efter att ha läst boken Evasion – the path of maximum resistance, Guldfiske diskuterar COP15 – Ett nytt Seattle?, Loke skriver om Krisen inom den parlamentariska demokratien, ännu en ny blogg på portalen är Röda Linjen som namnet antyder med Stockholmskt förortsperspektiv, senaste inlägget om att Aina spanar och bängen trålar. I tunnelbanan går ingen säker, ytterligare tillskott på portalen är bloggen Röda Lund, Svensson bjuder på ett viktigt evenemangstips för er i Göteborgstrakten De som vägrar stå med mössan i hand (för övrigt om du läser detta Svensson: snygg ny design på din sida)

Övriga tips: Jesper Nilsson hos Aschberg i TV8, Läs Jespers egna ord om händelsen i Polisen som mitt i tunnelbanan står – ANMÄLD FÖR FÖRTAL, kanske inte så konstigt att Piratpartiet fuskar och myglar som alla andra partier men nog trodde jag de hade bättre koll på detta med IP-adresser: Internt valfusk avslöjat inom Piratpartiet, Inget fel på kreativiteten bland husockupanterna i Nyköping, läs om Idéer och visioner – nytt hus på gång!, Händelser på den norska ockupantscenen: Husokkupantene fjernes, M gör vågen åt nya sjukförsäkringen (på riktigt), Dagens kulturtips för er i Stockholmstrakten: Supermarket 2010 på Fylkingen, slutligen bjuder Björnstek på dagens matkulturtips Göteborg: Pizzeria Mums

Ett svar to “DAGENS DIKTER”

Trackbacks/Pingbacks

  1. » Tunnelbanans biopolitik | Guldfiske - februari 16, 2010

    […] Konfliktportalen.se: Anders_S skriver Ystads Järnvägar, salkavalka skriver DAGENS DIKTER, andread0ria skriver ”Chefen gjorde allt för att lägga locket på”, vsfstockholm skriver Vad […]

Lämna en kommentar