SALKAS HÖST

5 Sep

Tålmodiga läsare. Min ambition är att uppdatera bloggen här. Men jag hade kanske innan underskattat hur mycket tid det faktiskt tar att amma och sköta ett spädbarn. Så ni får ursäkta, jag hoppas få in en rutin för att skriva då och då efter att dottern börjat äta för egen maskin.

Nu ska jag i all hast rapportera om mitt program i höst. För helt tomt på offentligt liv har det inte blivit ändå.

Jag har fått texter publicerade i två böcker som nyss kommit ut. Tyvärr har jag inte hunnit skriva något nytt till dessa redaktörer, så det är varsin text från bloggar som kommit med. Men läs dem ändå, det är många bra skribenter med!

Det ena är Högerns svarta bok, som precis kommit ut på Verbal förlag. Förutom mig medverkar Åsa Linderborg, Ali Esbati, Kajsa Ekis Ekman, Pierre Gilly, Aron Etzler,  Kristofer Flensmarck, Ivar Andersen, Linn Hjort, Benny Nilsson, Kalle Holmqvist, Björn Fridén, Ann Charlott Altstadt, Conny C-A Malmqvist, Jan-Erik Pettersson och Mikael Nyberg. Förord av Daniel Suhonen. Redaktörer: Felix Antman Debels och Kristian Borg. Jag har inte hunnit läsa den än men tycker att det ska bli spännande, och skriver kanske något kort om den när jag läst -om barnet ger mig tid till det..

Ateljékollektivet Världens Ende i Göteborg har tagit med en text från denna blogg i sin nyutkomna antologi Världens Ende.

Slutligen ska jag väl meddela att jag kommer att hålla ett föredrag på Göteborgs Universitet den 28e Oktober. Detta som en del av Resistance Studies seminarieserie. Väl mött!

Tips från Konfliktportalen: Dagens Konflikt menar att Småföretagare behöver sociala reformer, Autonoma Kärnan ställer frågan Vad är fascism? Egentligen?, Dom ljuger konstaterar att Studenters situation blir inte bättre, Planlöst på Kvinnor

Övriga tips: Skrivarcirklar i Malmö i höst, Allez Allez socialgrupp 3, Nytt liv för arbetarförfattaren Stockholms Fria om Föreningen Arbetarskrivares nyutkomna antologi, Gilla läget. Hur allt gick åt helvete med positivt tänkande, tips i södra Stockholm Tillsammans – Skarpnäcksbor mot rasism

Kommentera

