SALKA GOES FILMNAKENMODELL

10 Mar

Jo, jag fruktar att det är sant. I och för sig vet jag inte om just min lilla scen kom med i slutversionen av Metropia. Men jag sålde i alla fall min arbetskraft, alldeles för billigt också måste jag erkänna: trots att jag förhandlade upp ersättningen kraftigt, till filmteamet på ATMO. Uppgiften var att spela en naken medelålders kvinna som somnade på soffan framför TVn. Jag blev fotograferad när jag låtsades klippa av tånaglar och slänga dem i ett askfat och när jag låtsades sova i soffan. Filmen är nämligen en animation baserad på fotografier av verkliga modeller. Nu vet jag inte om just min lilla roll kom med i den slutliga klippningen, men tycker det ska bli lite spännande att spana efter den vid premiären. Med, utan eller kanske trots min lilla medverkan vågar jag dock tro på filmen. Den har nämligen en fantastisk skapartrojka bakom sig: Tarik Saleh, som bland annat gjorde filmen Gitmo, författaren Stig Larsson, och Fredrik Edin, som har den ytterst läsvärda bloggen Skumrask (nu senast om ACTA-avtalet) och är rektor för Högdalen Bussiness SchoolHär kan ni kolla in trailern.

2 svar to “SALKA GOES FILMNAKENMODELL”

  1. Fredrik Edin mars 14, 2009 den 11:09 f m #

    Tack för peppen!

    Visste inte att du också var med i filmen. Det har visat sig att typ fyra kompisar, oberoende av mig och varandra, har lånat sina kroppar till filmen. Fantastiskt!

  2. salkavalka mars 14, 2009 den 2:05 e m #

    Haha! Nä och jag visste inte först vilken film jag hyrde ut mig till, förutom att det skulle bli en långfilmsanimation. Så det var kul att upptäcka att du låg bakom den. Det skall verkligen bli spännande att se den!

Kommentera

