EKOT FRÅN AMALTHEA OCH TANKAR OM FRAMTIDEN

26 Nov

Jaha vänner. Jag skrev tidigare i år här på bloggen att jag hade fått äran att medverka med en essä i en bok som uppmärksammar hundraårsjubiliet av Amaltheadådet i Malmö hamn. Nu, i början av december, släpps boken! Ekot från Amalthea – en bok om gränslös konkurrens, våld och 2000-talets nya strider, heter den. Ni som bor i trakterna kring Malmö är välkomna på släppfest den 15e december klockan 17-18.30. Om man går på festen får man höra de essäförfattare som kan medverka (inte jag tyvärr) berätta lite om sina texter, och förmodligen kommer boken att finnas till försäljning till förmånligare pris. Plats meddelades inte av min förläggare, men jag hör av mig här så fort jag vet. Till dess, håll utkik.

En annan sak jag vill påminna om är att jag håller föredrag i Uppsala nästa måndag, 1a december, 18.30. Föredraget är en del i ABF Uppsalas seminarieserie under hösten med rubriken Tankar om framtiden. Vad jag ska prata om har jag tidigare beskrivit här. Föredraget kommer att vara på Stadsbiblioteket. Jag ser fram emot att träffa er där!

Kommentera

