DELTGÄNGET SOM SOMMARFÖLJETONG

13 Jun

Jag är glad att kunna berätta att Deltagänget kommer att gå som följetong i Stockholms Fria Tidning i sommar. Kanske blir det några illustrationer också, vilket jag tycker ska bli särskilt roligt att se. Jag har min bild av mina figurer, men det fantastiska med böcker är att dom blir något på riktigt först när någon läser dom.

Såg en kommentar på någon site, tyvärr har jag glömt exakt var. Den gick i alla fall ut på att det är alldeles för mycket fokus på författarna som personer och att dom får sitta och breda ut sig om vad deras böcker handlar om. Det är väl skitsamma! Böckerna handlar om vad läsarna tycker att dom handlar om. Jag är helt beredd att hålla med om detta, även om jag spelar spelet som dom flesta andra och marknadsför boken med intervjuer och annat.

Så om du läser Stockhoms Frias sommarföljetong i år eller kanske läser något enstaka kapitel, dela gärna med dig av tankar, reaktioner och kritik här.

Uppdatering: Första numret av följetongen kommer alltså denna vecka, d.v.s vecka 26. Sen kommer nya delar varje vecka t.o.m. vecka 34. Veckorna 29 och 30 är dock ett uppehåll i serien. Själv har jag tjuvkikat på layouten nu, och den är verkligen snygg. Såg väldigt modern ut tyckte jag, så det är väl värt att spara på om någon skulle fundera på det.

3 svar to “DELTGÄNGET SOM SOMMARFÖLJETONG”

  1. håkan juni 16, 2008 den 12:40 e m #

    Kul att höra att den ska gå som sommarföljetong.

    Du e bäst, ./h

  2. salkavalka juni 18, 2008 den 3:16 e m #

    Tack Håkan! Nu startar midsommaren här, önskar dig och alla andra läsare på bloggen en glad sådan.

  3. slutstadium juni 22, 2008 den 12:56 e m #

    Verkar mycket spännande.

Kommentera

