ALTERNATIVA POLITIKERVECKAN

12 Jun

I år har jag blivit inbjuden att medverka vid den alternativa politikerveckan i Visby 6e till 12e juli. Jag har varken varit på den alternativa eller officiella Almedalsveckan förut.

Mina minnen från VIsby och Gotland begränsar sig till någon vecka i slutet av 80-talet när jag var i den åldern då allt är fel och jobbigt. Jag minns tandemcycklar, ringmuren, någon grotta som användes som ursäkt för att sälja glass, våfflor och diverse krimskrams. Utöver det minns jag det ena grälet efter det andra.

Nu är jag i en mer lättroad ålder och ser inte bara fram emot alternativveckan utan också ringmurar och glass. Men jag kan alltså inte ge mer förhandsinformation än den ni hittar på deras site: det är ett möte för och av olika sociala rörelser och utomparlamentariska politiska grupper på vänsterkanten. Sinsemellan ganska olika grupper vad det verkar, som besitter en hel del kunskap och engagemang. Tyvärr kan jag bara vara med sista helgen, men det ska bli spännande.

Så om du har funderingar på att delta i mötet, välkommen att titta in på min läsning som äger rum på fredagkvällen klockan 20.00. Då tänkte jag alltså läsa lite ur boken och sen kan vi samtala om vad ni vill egentligen som har anknytning till boken. På grund av det politiska sammanhanget tänker jag mig att diskussionen kommer att handla om historieskrivning, att göra skönlitteratur av politiska händelser och alla frågor det väcker. Jag tror det kan bli intressant, vad tror ni?

3 svar to “ALTERNATIVA POLITIKERVECKAN”

  1. Herman juni 13, 2008 den 10:13 f m #

    Det låter spännande, jag ska försöka ta mig dit. Och kul att du skaffat en blogg!

  2. salkavalka juni 13, 2008 den 5:24 e m #

    Man tackar! Hoppas vi ses i Visby då.

  3. salkavalka juni 13, 2008 den 5:31 e m #

    Haha, ja min avatar ser ju rätt knäpp ut, men ni får stå ut. Om någon händelsevis undrar vad fan den ska föreställa så är det jag på jobbet, när jag fyller på jord i en storplantering…

Kommentera

